Virus Flame Ditemui



Assalamualaikum....
Dari BL4CK PIR4T3...

Flame Malware - 21st Century Massive cyber attack on Iran

 Besar-besaran, sekeping canggih malware telah dijumpai baru menjangkiti sistem di Iran dan di tempat lain dan dipercayai untuk menjadi sebahagian yang diselaraskan dengan baik, berterusan, dikendalikan oleh kerajaan operasi pengintipan siber. 

 Virus Flame komputer bukan sahaja mencuri kuantiti yang banyak maklumat daripada pelbagai agensi kerajaan Iran, tetapi nampaknya walaupun terganggu eksport minyak dengan menutup terminal minyak, firma keselamatan maklumat Symantec Israel berkata semalam.Virus Flame baru-baru ini ditemui di Iran boleh digunakan untuk menjangkiti negara-negara lain, menurut Kesatuan Telekomunikasi Antarabangsa. 

 Sebagai agensi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu yang dikenakan dengan membantu ahli melindungi rangkaian data mereka, ITU merancang untuk mengeluarkan amaran tentang bahaya Flame. 

 Komputer Negara Iran Pasukan Tindakan Kecemasan (Maher) berkata dalam satu kenyataan bahawa alat pengesanan dan pembersihan telah selesai pada awal bulan Mei dan kini bersedia untuk diedarkan kepada organisasi pada risiko infection. 

 Flame ditemui selepas Kesatuan Telekomunikasi Antarabangsa PBB meminta membantu dari firma-firma keselamatan untuk mengetahui apa yang telah mengelap data dari mesin seluruh siasatan East. 

 An Tengah menemui program canggih berniat jahat, yang sehingga itu, sebahagian besarnya mengelak pengesanan.Virus itu adalah kira-kira 20 kali ganda saiz Stuxnet, malware yang disasarkan kawalan kemudahan nuklear Iran. 



 
Kepekatan terbesar mesin yang dijangkiti di Iran, diikuti Tebing Barat Palestin dikawal, Sudan, Syria, Lubnan, Arab Saudi, dan Mesir. 

 Menurut laporan crysys pada sKyWIper (Nyalaan alias):sKyWIper mempunyai fungsi yang sangat maju untuk mencuri maklumat dan menyebarkan. Eksploitasi berganda dan kaedah perambatan boleh dengan bebas dikonfigurasikan oleh penyerang. Pengumpulan maklumat dari rangkaian besar komputer yang dijangkiti tidak pernah diukir dengan teliti kerana dalam sKyWIper. 

 Malware adalah yang paling mungkin mampu untuk menggunakan semua fungsi-fungsi komputer untuk matlamat. 

Ia meliputi semua kemungkinan utama untuk mengumpul risikan, termasuk papan kekunci, skrin, mikrofon, peranti penyimpanan, rangkaian, wifi, Bluetooth, USB dan proses sistem. 

 Api Swiss Knife Tentera malware dalam erti kata bahawa ia boleh memintas semua dibayangkan, tetapi ia tidak timbunan kod malware yang sedia ada yang dibuang bersama. 

 Ia amat bijak diukir. Seperti Stuxnet, ia mempunyai pelbagai pembiakan vektor - kekunci USB, perkongsian pencetak, dan hak-hak pengawal domain untuk menamakan beberapa. 

 Tiada vendor keselamatan telah menunjukkan sebuah negara yang tunggal atau kumpulan sebagai bertanggungjawab bagi perkara creation. The pusat Nyalaan dalam perdebatan pada masa ini ialah sama ada malware itu telah dibuat oleh kumpulan persendirian atau negara bangsa.

Credit To : Pegawai Penjara

No comments on "Virus Flame Ditemui"

Leave a Reply